Pētījums “Latvijas jauniešu pilsoniskā iesaiste: šķēršļi un iespējamie risinājumi” ir daļa no “Ascendum” realizētā projekta “Ascendum” darbība 2022.–2023. gadā”, ko finansē Islande, Lihtenšteina un Norvēģija caur EEZ un Norvēģijas grantu programmu “Aktīvo iedzīvotāju fonds”. Pētījums tapis sadarbībā ar pakalpojuma Read more
Spēle “Vērtību ABC”
Spēle „Vērtību ABC” ir izstrādāta projektā „Eiropas pēdas Latvijā”, kura laikā vairāk nekā 800 jauniešu no visas Latvijas dalījās ar savām vērtībām. „Vērtību ABC” aktualizē latvisko identitāti veidojošās vērtības, rosinot nostiprināt un papildināt savas zināšanas par Latvijas kultūrtelpu dažādos Read more
Valsts prezidenta saruna ar jauniešiem “Kā atdzīvināt vārdus?”
Mēdz gadīties, ka mēs lietojam vārdus, kuru nozīmi esam apguvuši, nevis izpratuši. Kā rakstīto un runāto vārdu iemiesot dzīvē?‘Saruna veltīta 3 svarīgām vārdšķirām – lietvārdiem, darbības vārdiem un īpašības vārdiem. Sarunas gaitā tiek analizēts, kas ir likums, demokrātija un Read more
Līdzdalīga budžetēšana skolā
Projektā “Skolēnu līdzdalības tīkls” ir izstrādāti noderīgi un daudzveidīgi materiāli: faktu lapas, rokasgrāmata, plāni, video, lai soli pa solim izskaidrotu līdzdalīgas budžetēšanas nozīmi un ieviešanu skolā. Līdzdalīga budžetēšana iesaista skolēnus lēmumu pieņemšanā, piešķir lomu savas skolas budžeta noteikšanā, māca Read more
Eirobarometrs par Eiropas Jaunatnes gadu
Eiropas Jaunatnes gadam būtu jāmaina paradigma, kā iesaistīt jauniešus politikas veidošanā un lēmumu pieņemšanā. Gada mērķi ir uzklausīt, iesaistīt Eiropas jauniešus un veicināt konkrētas iespējas. Eirobarometra zibensaptauja skaidri parāda, ka tieši to vēlas arī jaunieši ES.
Jauniešu līdzdalība un
skolēnu pašpārvaldes:
esošā prakse un potenciāls attīstībai
Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra iniciēja šī pētījuma īstenošanu un pētījumam bija divi galvenie mērķi: (1) apzināt skolēnu pašpārvalžu darbības esošo praksi un potenciālu attīstīt pašpārvaldes kā skolēnu sabiedriskās un pilsoniskās līdzdalības mehānismu; (2) izvērtēt atklāto projektu konkursa ietvaros īstenoto Read more
Video lekciju cikls “Demokrātija un vieta. Demokrātija un skola. Demokrātija un pilsēta”
Autors: Jānis Ķīnasts, Pilsētvides plānotājs un dizainers, Cēsu Pluriversitātes kurators un oficiālais New Bauhaus vēstnieks. Lai saprastu kopsakarības, vēlams skatīties ievietošanas secībā.
Video skatīt šeit!Vai vieta ir tikai telpa? Kas ir Tavs gravitācijas centrs (lietas, vietas, vērtības, kas Read moreDemokrātija dabā
Prof., Dr. biol. Arvīda Barševska stāstījums mudina paskatīties uz demokrātiju no cita skatpunkta. Lekcija būs noderīgs materiāls gan izziņai, gan diskusijām pamatskolas un vidusskolas skolēniem.
Aicinām iepazīt dažādus līdzdalības veidus!
Līdzdalība ir process, kurā jauniešiem ir iespēja piedalīties sev būtisku jautājumu izlemšanā un apkārt notiekošā veidošanā ar mērķi uzlabot savu un līdzcilvēku dzīves kvalitāti.
Plakāti diskusijām par demokrātiju, sabiedrību un citām nozīmīgām tēmām.
Plakāti izstrādāti projekta “DemokrātiJĀ” hakatonos “Darīt ir darbības vārds” 2022. gada pavasarī. Tajos piedalījās skolēni no Jēkabpils Valsts ģimnāzijas, Līvānu 1. vidusskolas, Pļaviņu vidusskolas, Daugavpils Valsts ģimnāzijas, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas – liceja, Daugavpils Būvniecības tehnikuma, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas, Rīgas Read more